KO'TUHADAN KUMA TOMPINAI NGAWI

Blog ini adalah tempat perkongsian maklumat dan pendapat dari semua keluarga dekat atau jauh, kawan-kawan dan sesiapa sahaja. Penulis akan cuba menjadikan blog ini sebagai One Stop Information Center di mana segala sumber maklumat yang asas dan penting akan diletakkan dalam bentuk web link. Oleh yang demikian jika ada sesiapa yang ingin mencadangkan laman web atau blog yang berguna, bermanafaat dan bermaklumat silalah memberikan address web atau blog itu kepada penulis sama ada melalui email atau just taip pada ruangan chat pada blog ini. Cadangn dan juga kritikan membina juga amatlah dialu-alukan.

SELAMAT MELAYARI BLOG INI

Geo Visitors Map

You Are Visitor Number

hit counter scince july 2007

M.I.N.I B.U.L.E.T.I.N

....Selamat Datang........ Enjoy Reading..


Sila Daftarkan Diri Anda Disini Sebagai Kenangan dan Rujukan

My Redeemer Lives By Nicole Mullen

Thursday, August 23, 2007

Sembuh....

Hari ni selepas balik dari kerja dan sedang melihat-lihat fs kalau2 ada msg baru....tiba2 sya teringat untuk menghubungi seseorang yg sejak beberapa hari lalu lupa untuk sya hubungi.... lantas sambil membaca email kwn2 sya mencapai hp dan menghubungi kawan dan juga merupakan kazen sya ni.... selang beberapa saat tetiba berkumandang lagu dari kumpulan Samson....baru naik siok dengar lagu tu...tetiba kedengaran suara yg nyaring, kuat dan sambil ketawa kecil...(adui sakit telinga ku.. getus hati berkata.Ku cuba lihat sama ada laudspeaker activated or tak..heran kerna memang laudspeaker tak aktivated....terpaksa ku rendahkan vol hp ku). Saat itu saya sedikit heran tapi gembira kerana dari riak suara c kazen ni... menunjukkan dia sudah sembuh dan menurutnya dia memang tidak merasa sakit lagi... Masa tu saya berasa syukur dan ada kelegaan dalam hati ni.. Kami berbual lebih kurang dalam 5-6 minit ja...tak la lama tapi cukup untuk mengetahui keadaan nya yg jauh berbeza dengan beberapa hari lepas... I'm happy she's back..


Saya sebenarnya terfikir, betapa bertuahnya kita semasa kita sihat dan itu merupakan berkat dari Tuhan yg sering dilupakan.... Saya sebenarnya beberapa bulan lepas pun sakit tapi tak la smpi kena tahan di Hospital...tapi cukup membuatkan sya sangat tidak bermaya dan tidak selesa. Tetapi syukurla Tuhan telah mengutus sesorang untuk menjaga dan merawat saya...(Thanks nong). Semasa dalam kesakitan itu sya sering teringat keadaan masa sya sehat dan betapa sya sangat merindui keadaan itu. Lalu doa yg tidak putus kuucapkan agar sya cepat beroleh kesembuhan.... sya heran pada diri saya kenapa masa sakit dan tidak bermaya mempunyai kekuatan untuk berdoa dengan kerap agar dapat disembuhkan, sedangkan semasa diri sehat dan bertenaga sering lupa berdoa untuk tetap kekal sehat... sungguh lucu kan. Mungkin mulai saat ni belum terlambat untuk kita mula berdoa bersyukur dan berterima kasih kerana kita tetap sehat walaupun kita tinggal di dunia yg serba tak sehat ini..............................

No comments:

This What We Call a HERO...